(قصه حقيقيه) بسبب حقدها وغيرتها من عيشه صاحبتها بتعمل انها حامل وبدمرها وبتدمر حياتها ! ملخص فيلم

نصلي على النبي ونبدا بسم الله فيل المنا بيبدا سنه 2019 بواحده اسمها هايدي وهي نايمه جنب خطيبها كودي وشويه وبصحي من بنتهم اما بسبب عياطها وبيقوم كودي وبيديها لهايدي وبيقول لها انه هيروح على شغله وفي نفس الوقت ده في مدينه بعيده شويه بنشوف ميجان وهي بتبص من الشباك واول ما شافت جريج حبيبها خارج من البيت بعتت له رساله وقالت له انها تعبانه وهتروح المستشفى عشان تطمن على حملها وبتلم حاجتها وبتركب عربيتها وبتمشي اما هايدي بتفوق ابنها ايدن وبتعمل له الفطار عشان يروح مدرسته وبعدها بتاخده وبتودى كانت وصلت عند بيت هايدي وفضلت واقفه مستنياها لحد ما بتشوفها وهي داخله البيت وبتدخل هايدي وبتكلم كودي خطيبها وبتقول له ان ايما تعبانه وعايزه توديها للدكتور وبتطلب منه ان يجيب ايدم من المدرسه وده عشان تعرف تودي هي ايما لكن كودي قال لها انه هيتاخر في الشغل النهارده وبيعتذر لها عشان مش هيعرف يجيب ايدين فبتقول له هايدي انها تتاجل دكتور ايل بكره وهتروح هي تجيبه وبعد شويه بتلاقي ميجان بتتصل عليها وبنعرف يا عزيزي ان ميجان دي صاحبتها الروح بالروح مع بعض من ايام ما كانوا عيال صغيره وبتعيط وبتقول لها تبص من الشباك وبتعرف ه انها مخنوقه وبتطلب منها انها تنزل لها وفعلا بتنزل لها هايدي بسرعه وبتاخد معاها ايما واول ما شافتها سالتها عن ليلي بنتها ميجان قالت لها انها سابتها مع جريج وبتقول لها تركب معاها يروحوا يشربوا قهوه في اي مكان بس هايدي قالت لها انها هتدخل تجيب شنطتها وحاجتها لكن ميجن بتاكلها في الكلام وبتقول لها انها مش هتاخر وبتاخده في عربيتها وبتمشي وبعد كا ساعه بيخلص كودي شغل وبيرجع البيت وبيستغل لما ما بيلاقي هايدي وايما وبيبعت لها رساله وبيسال هي فين اما ميجان بتطلع اما من العربيه والمفتريه بتنزل هايدي بعد ما قتلتها وحطتها في شنطه جوه شنطه العربيه وكودي بيشوف شنطه ايما وبيستغل وده عشان هايدي ما بتخرج من غيرها ابدا فبي قلع عليها وبيقوم يتصل بيها بس بلقي تليفونها مقفول فبيس لها رساله صوتيه وكان صوته كله قلق وخوف وبيقول لها انها تكلمه اول ما تسمع الرساله ضروري وبيعدي شويه كمان وما كانتش لسه ظهرت فبيت بسرعه على ليان صاحبتها وبيسال لو شافتها او اتكلمت معاها قالت له انها بقى لها اسبوع ما كلمتهاش وبتسال ايه اللي حصل فبيقول لها انه رجع وما لقاها وانها سايبه حاجات ايمه وما اخدتهاش قالت له طب كلمت ميجان قال لها ايوه بس ما ردتش عليا يلاقيها مشغوله عشان لسه والده قالت له طب كلم ساره وفعلا بيتصل بيها وبيسال ساره قالت له انها ما كلمتهاش بقى ها كام يوم عشان كانت مشغوله في دراستها وبتقول له يتصل على ميجل لانها هي اقرب واحده ليها واكيد هي عارفه هي فين ولما قال لها انها ما بتردش سالته على ايدين قالت له يتصل بالمدرسه ويشوف اخدته ولا لا وبتقفل معاه وهي قلقانه على دي اما بقى المجنونه المطرطش دي كانت قاعده بتلعب مع ايما وبعدها بتنيم في السرير وبتروح تقف قدام صورتها هي وهايدي وبتفتكر اليوم اللي اتصوروا فيه الصوره دي وكانت بقى لها فتره ما شافتش هايدي وبتحكي لها ميجان عن جريج حبيبها وبتقول لها انهم دايما بيتخانقوا مش مريحين مع بعض بالرغم يعني انها بتحبه ومش قادره تبعد عنه وكانت يا عزيزي غيرانا ان هايدي عايشه مع خطيبها وعندها عيل منه واللي زاد وغطى عليها لما عرفت ان هايدي حامل تاني وبتحس هايدي انها مش فرحانه لها بس هي كانت طيبه وبتحب ميجان زي اختها اما بقى كودي بيروح لابنه المدرسه و لاي قاعد لوحده مع المدرسه وما كانش في اي حد غيرهم وبتقول له انها اتصلت كتير على تليفون هايدي بس كان مقفول فبيعت لها كودي وبياخد ايدن وبيرجع البيت بس برده ما بيلاقي هايدي وكان هيتجنن ومش عارف يعمل ايه وبينزل الجراج يدور في عربيتها وبيلا قي شنطتها وكان فيها حاجاتها اللي ما بتستغني عنها وبيتاكور طه ويبلغ انها مفقوده ولما بيسالوا الضابط تقرب لك ايه قال له دي تبقى خطيبتي وام عيالي وبيع عرفهم انها لسه والده من اسبوعين الناحيه الثانيه بقى ميجان كانت نايمه على نفسها وبتصحى من النوم لما بتسمع جريج راجع البيت وبتقوم وبتقول له انها عامله له مفاجاه كبيره والقدره بتعرفه انها ولدت الصبح ولسه راجعه البيت فبيح جرج ببنته جدا وبيسال مش ايه المفروض كنت فضلت في المستشفى قالت له لا الكلام ده لو كنت ولدت قيصري الدكاتره اطمنوا عليا وعلى ليدي وسمحوا لي ان انا اخرج بدري وبتدي له البنت عشان يشيلها وبتفتكر لما كانت معاه في الكافيه لما ما كان بيقول لها ان العلاقه اللي ما بينهم مش احلى حاجه وانهم دايما في مشاكل مع بعض وبيعرف ه انه عايز ينفصل عنها وبيقول لها انها تشوف اي مكان ثاني عشان مش هينفع تقعد في البيت معاه واتصدمت ساعتها ميجان وقالت له انها بتحبه جرج قال لها انه مش مرتاح معاها وفي نفس اللحظه دي وفي نفس اللحظه دي كانت هايدي باعته لها صوره السونار بتاعها وعلى طول الشيطان بيلعب في دماغها وبتقول لجرج انها حامل وطبعا جريج في ثانيه الا ثانيه غير رايه وقال لها انها هتفضل عايشه معاه ولما مسكت ايده شدها وقال لها انها هتعيش معاه عشان اللي جاي في السكه لكن احنا هنفضل بعيد عن بعض انت في اوضه وانا في اوضه وانا ههتم بيكي وباللي في بطنك و فبضطر المجنونه انها توافق وتكمل اللعبه معاه في الوقت ده كان الشورطي في بيت كودي وطبعا في الاول كده بيقول له انها اكيد هترجع وما كانش مقتنع انها ممكن يكون حصل لها حاجه بس كودي كان متعصب وعلى اخره وبيقول له انها استحاله تخرج من غير شنطه ايما حتى عربيتها وشنطتها موجودين وانه كان كل اصحابها وما حدش يعرف حاجه عنها وبيعرفوا ان ايما تعبانه وكانت المفروض تروح للدكتور وبياك له ان في حاجه حصلت لهايدي وبيصعب على الظابط وبيقول له انه هيبدا يبحث عنهم اما ايما بقى كانت عماله تعيط وما فصلت وطبعا الهانم ما كانتش تعرف انها تعبانه وبتتصل بها ليان صاحبه هايدي وبتقول لها ان كوتي بيحاول يتصل بيها من بدري وطبعا بتعمل عبيطه وبتسال ه بيتصل ليه وبتمثل انها خايفه على هايدي وبتقول لها انها كلمتها الصبح في الرسائل وكانت بتطمن عليه ولما اليم بتسمع صوت عياط البنت اعتصرت لها وقالت لها تروح تشوف بنتها وهتبقى تكلمها تاني وكودي وساره بيطلعوا يسالوا الجيران على هايدي بس ما حدش فيهم كان شافها وبيفضلوا يمشين يدوروا عليها في الشارع وبيصر كودي وبيعيط لما ساره قالت له انها هتدور في صندوق الزباله وكان يا عزيزي حرفيا هيتجنن عليهم واللي يصعب عليك اكتر انها قصه حقيقيه ولما بيرجعوا البيت بيلاقوا ابو كودي والمحققين وبيطلبوا منه انه يحكي لهم من الاول ايه اللي حصل تاني يوم الصبح ميجان كانت واقفه سرحانه جريج بيسالها سرحانه في ايه فبتقول له ان جالها تليفون ان هايدي وبنتها مفقودين وبتمثل انها قلقانه عليهم الحزينه وجريج بيديها لها في وشها وبيفكر انهم مش مرتبطين وبيقول لها انه بيسال عشان كان فاكر ان الموضوع متعلق ببنته فبت طايق ميجان من طريقته معاها وبتفتكر اليوم اللي قالت لهايدي فيه انها حامل وساعتها هايدي عزيزي كانت فرحانه لها جدا وخصوصا لما قالت لها انهم هم الثنين ماشيين مع بعض في شور الحمل وبتقول لها هاي انا متاكده انك هتكوني امه مذهله وبعدها بتتصل ثاني على ليان وكانت هتموت من الرعب وبتتعب اكتر واكتر لما عرفت ان الشرطه بدات تحقق في اختفائهم وبتقول لها ليان انت عارفه ان هايدي كانت طيبه بهبل واي متشرد في الشارع كانت بتساعده من غير تردد ممكن يكون في حد ضحك عليها ميجن بكل بجاحه قالت لها ما يمكن يكون كودي انا اصلا مش برتاح له ودائما بحس انه واخد كهربا من العمومي ليان قالت لها هو تصرفاته غريبه فعلا بس استحاله يذ هايدي او بنتها كودي بيحب ببهم جدا وهيجنن من ساعه ما اختفوا وبيجي لها الشورطي وبيقول لها ان المحققين عايزينها وبتقفل معاها وبتدخل جوه وبيبدا يحققوا معاها ومع اهل هايدي وكمان حققوا مع ساره ولما جه الدور على كودي شكوا فيه وفضلوا يجيبوه شمال ويمين عشان يوقعو بس كودي في الاول ما كانش فاهم انهم شاكين فيه ولما فهم اتعصب عليهم وقال لهم انه استحال ذيهم فب هدوه بيقولوا له انهم بيشوفوا شغلهم وبيسالو ما فيش اي حد ثاني هايدي ليها علاقه بيه قال لهم في واحده اسمها ميجان ودي صاحبتها الانتيم وانا طول عمري ما برتاح لهاش وبيحكي لهم انها يوم الولاده بتاعه هايدي كانت بتتصرف بطريقه غريبه وكلنا اخدنا بالنا من طريقتها بس هايدي قالت انها حامل واكيد هرموناتها مثره عليها ولما بيعرفوا المحققين انها كانت حامل بيبصوا لبعض وعلى طول بيشكوا فيها وبياخدوا منه كل المعلومات اللي تخصها في نفس الوقت ده كانت ميجان بتدور على النت على اي اخبار عن هايدي وبتلاقي رقم مجهول بيتصل عليها ولما بترد بتلاقيها المحق وبتبدا معاها التحقيق ولما سالتها تعرفيها من امتى قالت لها من ايام الطفوله ولما سالتها كنت فين يوم ما اختفت هايدي قالت لها انها كانت في بيتها مع بنتها اللي لسه مولوده قالت لها بما انك صاحبتها المقربه مين اللي ممكن ياذيها قالت لها ان كل الناس بتحب هايدي وكانت بتتكلم وهي متوتره ولما قفرت معاها المحققه قالت لشريكها انها مش مرتاحه لميجان وبيتفك انهم يدوروا ينخور وراها وميجان يا عزيزي كانت هتموت من القلق وبترجع تفتكر نفسها مع اصحاب حها ووقتها كانت بتفكر تعمل نفسها انها ه تجهد وبتفضل تدور على النت ازاي تمثل انها بتجه بس لما هايدي راحت لها وحمسه غيرت رايها وكملت اللعبه وساره وكودي واهل هايدي ما كانوش ساكتين وكانوا بيدوروا عليها في كل مكان وجريج يا عيني كان فرحان وكان فاكر انها بنته وعمال يلف بيها في الشقه كلها وبيقول لميجان انها بتعيط عشان تعبانه وبيقول لها انها عايزه دكتور وميجان يا عزيزي جالها جنان اول ما قال لها كده وقامت بسرعه واخدتها منه وقالت له العيال كلها بتعيط لما بيتولدوا فبيضي رج من طريقتها وبيسيب وبيمشي وهي بتفتكر اليوم اللي طلبت فيه البطن المزيفه ولبستها وكمان راحت تتسوق وتشتري هدوم اما المحققين بيعرفوا ان ميجان كانت محبوسه قبل كده وده عشان سرقت من المكان اللي كانت شغاله فيه مبلغ كبير وبيشوفوا فيديو الكودي وهو بيعيط وبيتر الناس وبيقول لهم لو حد يعرف عنها اي حاجه يكلمه وكانوا شاكين فيه وبيقولوا انه بيعمل الشويتين دول عشان يبعد عنه الشبهه وان الدموع دي دموع تماسيح مش اكتر وكالعاده ميجان كانت بتفكرنا باللي حصل وبنشوفها وهي رايحه حفله نوع البيبي بتاعه هايدي وبتفرح هايدي لما بتشوفها ولما جت تلمس بطنها بعدت ميجن بسرعه وقالت لها انها هتدخل الحمام لكن وهي خارجه من الحمام بتقف شويه قدام المرايه وبالصدفه بتسمع ليان وهي بتقول لهايدي ان ميجان غريبه وتصرفاتها اغرب منها هايدي قالت لها ان حياتها مش متظبطه وعشان كده بتصعب عليا وبشفاء ميجان منهم ههم الاثنين ولما بتطلع تحضر ار الحفله كانت سرحانه في كلامهم بس بعدها بتتخيل نفسها حامل بجد وكمان بتفرجوا شكل بطنها وكمان بتلعب لعبه معرفه النوع وبيدخل عليها جريك وبيسال ه ليه سايبه عربيتها ورا البيت قالت له انها عطلانه وهتجيب حد يصلحها ولما عرض عليها انه يصلح لها العربيه رفضت وقالت له انها هتتصرف هي المهم المحققين بيحطوا كودي تحت جهاز الكدب بس بيلاق ان كل اجاباته حقيقيه وما بيكدبش وبتيجي المحققه وبتقول لشريكها ان في جاره كان عندها كامير مراقبه وجابت الجزء الاخير من عربيه ركبتها هايدي يوم ما اختفت وبتقول له انهم عرفوا من نمره العربيه انها بتاعه ميجان صاحبه هايدي وبتقول له كمان انها لما دورت وراها قدرت توصل للايميل بتاعها وعرفت انها كانت بتسر ش على النت عن كيفيه الخطف وانها سرشت على اسم هايدي صاحبتها 66 مره والاثنين بيتاكد ان وراها حاجه وبتقول له انهم لازم يعرفوا موقعها في اقرب وقت وميجان بتسمع صوت بره البيت وبتطلع بسرعه وبتلاقي جرج رايح ناحيه العربيه فبت خانق معاهم وبتقول له مش عايزه يساعدها وكانت متعصبه جدا وهتموت من خوف فبيس الها هي بتتصرف كده ليه انت بقيتي شبه المجانين وكل تصرفاتك الغريبه قالت له انا اعصابي تعبانه عندي بنت بتعيط لين ونهار وصاحبتي المقربه مختفيه انت مش حاسس بيا فبيقول لها ان اللي ما بينهم منتهي من بدري وبيقول لها تشيل عربيتها من هنا بدل ما يتصل بشركه السحب يجوا يسحبوا العربيه بنفسهم وكانت خلاص اعصابها تعبت اكتر واكتر وبتتصل بليان وبتسال ما فيش اي اخبار عن هايدي ليان قالت لها لا لسه و لما بتعرف ام هايدي انها بتكلم ميجان بتاخد التليفون عشان تطمن عليها فبتنه ميجان اكتر واكتر وبتفتكر نفسها لما موتت هايدي وبتقول لها انها تعبانه وبتقفل معاها وبتجري بسرعه على حوض الحمام ولما بيدخل جريج بيسالها انت كويسه زعقت فيه وقالت له اطلع بره وبتقعد لوحدها وكانت خلاص حرفيا قربت تتجنن لدرجه ان شعرها بدا يقع ياش تقع دماغها كلها والمحققين بيوصلوا لجاره هايدي اللي شافتها وهي بتركب مع ميجان وكمان بتقدر تتعرف عليها في الوقت ده كان جريج بيشتري طلبات من السوبر ماركت وبيلا قي الشرطه جايه له وبتسال عن هايدي وايما ولما بيشوف صوره ايما بيتصدم وبيقول للضابط انها شبه بنته وبيبعت بسرعه اثنين لبيت ميجان وبيعملوا نفسهم انهم من الصحه وجايين يطمنوا عليها هي وبنتها وبيدخلوا البيت وبيسالو شويه اسئله زي مثلا اسم المستشفى اللي ولدت فيها اسم الدكتور اللي ولدها طب اسم اللي تعب وعمل الملخص وماحدش عمل له لايك وبيقول لها انه عايز يشوف عربيتها عشان يتاكد يعني لو فيها كرسي البيبي ولا لا وبتعرف ميجان انها اتقفشت وبتفضل واقفه في مكانها تعيط ولما شم ريحه مش تمام بلغ بسرعه وقال لهم ان في جثه في العربيه وفعلا لما فتح الشنطه شاف هايدي والشرطه بتوصل وبيقبض على ميجان وكودي بترجع له ايما وبياخد في حضنه وبينه وبيعرفوا ان هايدي ماتت مخنوقه بالايد بعد ما اتخضت ولما المحققين بيحققوا مع ميجان بتسكت وما بترضاش تتكلم ولا كلمه وكان كل اللي عليها انها تعيط وبس وسنه 2003 2 اعترفت انها قتلت هايدي واتحكم عليها ب 55 سنه سجن وبيخلص الفيلم ده على كده الصحاب على قد ما هم نعمه على قد ما برض ممكن يبقوا نقمه الغير والحقد بيموته وبيوصل الواحد ان ممكن يعمل حاجات يعني مش طبيعيه فربنا يعف عنا كلنا لايك بقى يا عزيزي وما تنساش تقوللي رايك في كومنت واشوفكم الفيلم الجاي

Share your thoughts

Related Transcripts

Dreams I Never Had | English Full Movie | Drama thumbnail
Dreams I Never Had | English Full Movie | Drama

Category: Film & Animation

Presiding sit down ah uh mr mrs saul i understand you are waving your right to a jury is that correct yes sir honor and uh you understand the charges against you mrs s yes you are charged with conspiracy holding a person in involuntary service how do you plead not guilty your honor right let us proceed... Read more

مراجعة فيلم الرعب Afraid (2024) thumbnail
مراجعة فيلم الرعب Afraid (2024)

Category: Film & Animation

[موسيقى] [تصفيق] [موسيقى] سلام عليكم افريد هو فيلم رعب واثاره وخيال علمي ويصلح للناس اللي اعمرهم 13 سنه من اخراج كريس ويتس وم بطوله جون شو كاثرين واترستون مع هفانا روز لو وقصه الفيلم يتم اختيار عائله لتجربه جهاز ذكاء اصطناعي يساعدهم في المنزل اسمه ولكن مع مرور الوقت نرى افعال ايهيه المخيفه والعنيفه... Read more

Top 10 Best NETFLIX Movies to Watch Now! 2024 thumbnail
Top 10 Best NETFLIX Movies to Watch Now! 2024

Category: Entertainment

[music] netflix offers a wide variety of content for its subscribers as the streaming service has movies and shows spanning numerous genres including action comedy and documentary instead of just scrolling through we've put up a list of the top netflix films available right now to make your decision... Read more

Surviving the Demon House The Chilling True Story of Latoya Ammons | True Scary Bedtime Stories thumbnail
Surviving the Demon House The Chilling True Story of Latoya Ammons | True Scary Bedtime Stories

Category: People & Blogs

I never believed in the supernatural those stories were just that stories but all that changed when i heard about the amon's family and their home in gary indiana it was a case that defied explanation one that drew the attention of everyone from local police to season paranormal investigators and it... Read more

Rikers Island Correctional facility Guards IN Sex Scandal | Migrants LOCKED UP THAT NYC JAIL thumbnail
Rikers Island Correctional facility Guards IN Sex Scandal | Migrants LOCKED UP THAT NYC JAIL

Category: Entertainment

Out migrants convicted in times square police or so get a year in jail followed by deportation that's wow my dude so you out of here they saying but here's the thing they never deport them people i'm against right uh the deportation of people i'm like for the peoples and i'm for people that's trying... Read more

The Queen (Oba Obirin) - Yoruba Movie 2024 Drama Zainab Bakare, Sanyeri, Diva Gold, Lola Idije thumbnail
The Queen (Oba Obirin) - Yoruba Movie 2024 Drama Zainab Bakare, Sanyeri, Diva Gold, Lola Idije

Category: Entertainment

Upgrade your viewing experience on youtube you can now enjoy sharper images and vivid colors by adjusting the video quality settings now click on settings select quality click on advanced and select the highquality video settings enjoy your movie on app tv plus [music] extra [music] [music] m [music]... Read more

Review SUBSERVIENCE, Nonton ini cuman mau liat Megan Fox B*91L!!! thumbnail
Review SUBSERVIENCE, Nonton ini cuman mau liat Megan Fox B*91L!!!

Category: Film & Animation

[tepuk tangan] ho teman-teman penikmat film balik lagi di channel ikal review dan kali ini gua bakal ngomongin tentang film thriller fiksi ilmiah terbaru yang berjudul subservience film ini disutradarai oleh sk dale dan menyajikan kisah yang bikin merinding soal kecerdasan buatan alias ai dalam kehidupan... Read more

Woman of the Hour Trailer 2024 The True Story of Rodney Alcala 🔪  Release Date, Cast Plot Breakdown thumbnail
Woman of the Hour Trailer 2024 The True Story of Rodney Alcala 🔪 Release Date, Cast Plot Breakdown

Category: Film & Animation

No matter what words they used the question beneath the question remains the same all right what's the question woman of the hour is a gripping crime drama that delves into the chilling story of rodney alala a notorious serial killer who managed to conceal his dark secrets while participating in the... Read more

The Long Hot Summer | Full Movie | Don Johnson | Jason Robards | Judith Ivey thumbnail
The Long Hot Summer | Full Movie | Don Johnson | Jason Robards | Judith Ivey

Category: Film & Animation

[music] [music] [music] sh [music] oh [music] oh [music] oh [music] [music] oh [music] did you ever see a po man dance it's worse than living h you more than dying did you ever see a poem man dance they tend to give it all they got it's the only thing they have one more roll of the di feel me just one... Read more

Jennifer Lopez Introduces Judy Robles at ‘Unstoppable’ Q&A | Toronto Film Festival 2024 thumbnail
Jennifer Lopez Introduces Judy Robles at ‘Unstoppable’ Q&A | Toronto Film Festival 2024

Category: People & Blogs

I have the pleasure to introduce because it was a pleasure and and honor to not only meet but to portray a woman who poured her heart her soul and her blood literally into her children teaching them that nothing is more important than family against all odds and obstacles she rose leading by example... Read more

The True Horror Behind Netflix's 'The Deliverance' – Real-Life Possession Story! thumbnail
The True Horror Behind Netflix's 'The Deliverance' – Real-Life Possession Story!

Category: Entertainment

Did you know netflix's new possession movie the deliverance is based on a terrifying true story this haunting tale follows a family tormented by dark forces after moving into their new home but the real life events are even more chilling paranormal investigators witnessed objects flying strange voices... Read more

The Deliverance (2024) Netflix Movie Review thumbnail
The Deliverance (2024) Netflix Movie Review

Category: Film & Animation

What's up my fellow geeks nerds and movie lovers welcome back to the ruby tuesday i'm reuben and today we are talking about a movie based on a true story check out these google images of the house that this film has talked about before it was bulldozed in 2016 today i'm talking about netflix's new horror... Read more